A Bubbub no ens hem proposat mai donar resposta a l’antic i etern dilema de qui va ser primer, si l’ou o la gallina. La sol·lució semblaria ser que l’han trobat uns científics anglesos de la Universitat de Warwick i Sheffield, on conclouen que la gallina va ser abans que l’ou.
Curiositats a banda, el que sí que us podem dir és que aquesta recepta, amb que estrenem el blog, és tan antiga com els seus propis ingrendients. Es tracta d’aprofitar la potent aroma que desprèn la tòfona negra fresca acabada de colllir per impregnar-ne —és el que s’anomena trufar—, els ous frescos. I, si són de pagès, encara molt millor.

La qualitat dels ingredients en són la clau
Els que ja han gaudit de l’experiència d’assaborir uns ous prèviament trufats saben que, precisament, la qualitat de les tòfones i dels ous són clau per a obtenir el sabor i l’olor desitjats al preparar-los.
A Bubbub hem anat a la plaça Major de Vic i hem comprat una dotzena d’ous frescos a la Maria i el Josep. Ous que recorden el color i sabor dels d’abans; de gallines de pagès criades en llibertat i alimentades amb gra.
Per a trufar-los hem escollit un parell de tòfones negres ben fresques, ben madures i olorores, d’uns 30-35 g cadascuna. Un parell de tòfones d’aquest tamany poden trufar 1 dotzena llarga d’ous frescos.

Necessitarem de 24 a 72 hores per a trufar 1 dotzena d’ous frescos
Com que les tòfones negres fresques mantenen totes les seves propietats fins a 14 dies a la nevera, aprofitarem els 2 ó 3 primers dies per a trufar els ous.
Només l’experiència de resultats anteriors i els gustos de cadascú a l’hora de decantar-nos per uns ous llegeurament trufats o per uns de sabor molt més potenciat, en dependrà dels dies que necessitarem per al procés.
A Bubbub ja distribuïm les tòfones raspallades i rentades, però si en teniu de fresques encara amb la terra, recordeu que primer cal rentar-les bé en aigua ben freda amb un raspall suau i després eixugar-les completament amb paper de cuina.
Arribats aquí el que farem es posar mitja dotzena d’ous amb una tòfona d’entre 20 i 30 grams en un pot hermètic de vidre. La tòfona la mig embolicarem amb paper de cuina i els desarem a dins de la nevera de 24 a 72 hores, depenent de com volem de suaus o forts els ous.
Com que a nosaltres ens agraden molts els matisos, ens decantem per un ous amb una olor i sabor equilibrats i que, normalment, aconseguim al voltant de les 36 hores, com a màxim. Passat aquest temps ja tenim llestos uns exquisits ous frescos de pagès trufats amb tòfona negra fresca que es poden preparar de moltes maneres. Nosaltres estem pensant si, la propera setmana, us prepararem uns ous ferrats, uns ous a la Benedictine a l’estil Bubbub o uns ous poché amb tòfona negra ratllada.